Museu d'Oficis i Costums de Bocairent (MOCB)

ico mocbEl Museu d’Oficis i Costums de Bocairent (MOCB), espai d’etnologia del Museu Parroquial, es troba ubicat a l’Abadia. L’edifici ha estat rehabilitat recentment i acull al seu interior una interessant col·lecció etnològica, estructurada en quatre apartats fonamentals:

El Tèxtil

Principal activitat econòmica de la història de Bocairent). Inclou telers manuals, maquinària del procés de producció de la manta, documentació, fotos del procés de fabricació de les mantes…

El Camp i la muntanya

Espai dedicat als oficis i costums de l’agricultura, les masies, i les activitats econòmiques que es desenvolupaven a la Serra de Mariola: els llenyaters, la mel, la porquejada, el món dels cereals, el vi i l’oli…

Usos i costums locals de Bocairent

Oci, festes populars a barris i ermites, tradicions, la imprenta, la fotografia,…En aquest apartat podreu trobar un dels set cabolos (el Mestre) de les festes de Sant Agustí, així com els vestits tradicionals de Bocairent (un de dona i un d’home).

L’escola i el Patronato

Un apartat dedicat a l’educació a Bocairent, fotos antigues, joguets i jocs populars, una rèplica d’una escola i referències al Patronat i la seua tasca educativa a Bocairent durant més de cent anys… Cada àrea temàtica està complementada amb panells explicatius (en valencià i castellà) i cada peça està perfectament identificada amb el nom de la peça, utilitat i procedència. A més a més, dites de la parla popular, a les parets, acompanyen el recorregut pel museu.La major part de les peçes exhibides són cessions o donacions de particulars, famílies i empreses de Bocairent.